ارز دیجیتال تتر چیست؟ | روش خرید و نگهداری تتر

  1. خانه
  2. آموزش
  3. ارز دیجیتال تتر چیست؟ | روش خرید و نگهداری تتر

ارز دیجیتال تتر (USDT) اولین ارزی است که به عنوان یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار معرفی شد. تتر توسط Tether Limited ایجاد شد تا به عنوان دلار دیجیتال عمل کند. به این ترتیب هر توکن تتر به ارزش 1.00 دلار و با پشتوانه 1.00 دلار ذخایر فیزیکی عرضه شد. میلیون‌ها کاربر روزانه در بلاک چین تتر برای تجارت، حفظ امنیت و تراکنش در شبکه‌های مختلف بلاک چین فعالیت می‌کنند. با این حال، علیرغم اینکه تتر یک انتخاب محبوب در بازارهای ارزهای دیجیتال است، به دلیل نقش ادعایی این شرکت در دستکاری قیمت بیت کوین و عدم مدیریت صحیح ذخایر آن، سابقه ای بحث برانگیز دارد. اگر قصد دارید به عرصه تجارت ارز دیجیتال تتر وارد شوید، اما نمی دانید که تتر چیست و چگونه کار می‌کند، بهتر است در ادامه این مقاله با وبلاگ هش فیکس همراه باشید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟ | روش خرید و نگهداری تتر - هش فیکس

تاریخچه مختصری از تتر

ریشه‌های ارز دیجیتال تتر به یک دهه قبل برمی گردد. زمانی که J.R.Willet به دنبال ساخت ارزهای دیجیتال جدید بر اساس پروتکل بیت کوین بود، این ایده را با Mastercoin اجرا کرد و یکی از اعضای اصلی آن بعدا در سال 2014 یکی از بنیانگذاران Tether شد. استفاده از Tether برای نقدینگی زمانی آغاز شد که در ژانویه 2015 به صرافی BitFinex اضافه شد. کارشناسان عرصه کریپتو می‌گویند تلاطم اخیر بازار که باعث شد قیمت TerraUSD (یک استیبل کوین دیگر که با دلار آمریکا مرتبط است) به کمتر از 0.23 دلار کاهش یابد، باعث شد تتر ارزش 1 دلاری خود را بشکند. این کاهش عمدتا ناشی از ترس سرمایه‌گذاران بود که اگر یک استیبل کوین بتواند قیمت خود را بشکند، بقیه استیبل کوین‌ها نیز ممکن است دچار این حالت شوند.

مارک لوپرستی، مدیر عامل The Strategic Funds می‌گوید: «تتر به‌عنوان یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا که عمدتا در خزانه‌داری ایالات متحده نگهداری می‌شود، شانس بسیار بیشتری برای مقابله با سونامی فعلی که جهان دارایی‌های دیجیتال را تکان می‌دهد، دارد. تتر تنها استیبل کوین با کیفیت وثیقه مشابه USD Coin  است». برای تتر دشوار است که مسیر Terra را به طور کامل دنبال کند، زیرا اگر تصمیم بگیرند حتی 30 تا 50 درصد وثیقه خود را بگیرند، نه تنها بازار ارزهای دیجیتال بلکه بازارهای مالی گسترده‌تر را نیز متزلزل خواهد کرد.

آیا ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین است؟

هدف از معرفی ارز دیجیتال تتر، ارائه یک دارایی دیجیتال ایمن بود که ارزش ثابتی را حفظ کند. این همان چیزی است که  USDTرا به یک استیبل کوین معتبر تبدیل می‌کند که ارزش آن با قیمت دلار آمریکا مرتبط است. معامله‌گران ارز دیجیتال از تتر برای ارائه نقدینگی پایدار و قابل اعتماد برای ورود و خروج از سایر معاملات ارزهای دیجیتال بدون مواجهه با ضررهای غیرقابل پیش بینی ناشی از نوسانات قیمت استفاده می‌کنند. تتر در زمان نگارش این مقاله حجم معاملات 89 میلیارد دلار در هر 24 ساعت دارد. این امر باعث می‌شود تتر نقدشونده‌ترین ارز دیجیتال باشد. حجم تبادلات این ارز حتی از بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) که در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان اولین و دومین ارز دیجیتال گران قیمت شناخته می‌شوند، بیشتر است. تتر همچنین از نظر ارزش بازار در میان سه ارز دیجیتال بزرگ قرار دارد.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم استیبل کوین، می‌توانید مقاله «استیبل کوین چیست؟» از وبلاگ هش فیکس را مطالعه کنید. در این مقاله ضمن معرفی انواع استیبل کوین، به طور مفصل درباره این نوع ارز دیجیتال اطلاعاتی ارائه شده است.

ارز دیجیتال تتر چیست؟ | روش خرید و نگهداری تتر - هش فیکس

آشنایی با تتر (USDT)

ارز دیجیتال تتر (USDT) یک استیبل کوین است که به طور فعال برای پایدار نگه داشتن ارزش خود از طریق مکانیسم‌های بازار کار می‌کند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در برابر نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال، از سرمایه خود محافظت کنند و در عین حال ارزش دارایی خود را در بازار کریپتو حفظ کنند، از تتر استفاده زیادی می‌کنند. تتر توسط یک ارز فیات مانند USD، CAD،AUD  یا حتی ین ژاپن (JPY) پشتیبانی می‌شود. تتر برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال ایجاد شد و در عین حال شفافیت، ثبات و کارمزدهای پایین را برای کاربران USDT ارائه کرد. این ارز دیجیتال در برابر دلار آمریکا با نسبت 1:1 پیوند خورده است. هیچ تضمینی از سوی Tether Ltd برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله Tether با USD وجود ندارد. در حقیقت نمی توانUSDT  را مستقیما با USD از طریق شرکت Tether مبادله کرد.

بلاک چین تتر (USDT) چگونه کار می‌کند؟

هر تتر (USDT) صادر شده، توسط یک دارایی به ارزش 1.00 دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این ارز دیجیتال در ابتدا بر روی بلاک چین بیت کوین از طریق پروتکل Omni Layer صادر می‌شد، اما اکنون می‌توان آن را بر روی هر زنجیره ای که تتر در حال حاضر پشتیبانی می‌کند، صادر کرد. هنگامی که یک تتر (یک واحد USDT) صادر شد، می‌توان آن را مانند هر ارز یا توکن دیگری در بلک چینی که بر روی آن صادر شده است، استفاده کرد. تتر در حال حاضر از بلاک چین‌های بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron،Algorand  و شبکه OMG پشتیبانی می‌کند. Tether از Proof Of Reserves استفاده می‌کند. به این معنی که در هر زمانی ذخایر آن‌ها برابر یا بیشتر از تعداد Tether در گردش خواهد بود. این مسئله را می‌توان از طریق وب سایت تتر تایید کرد.

چه چیزی تتر (USDT) را منحصر به فرد می‌کند؟

تتر (USDT) در سال‌های اخیر از جانب فعالان عرصه ارزهای دیجیتال پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه این ارز اغلب به چالش کشیده می‌شود، اما پروژه‌های کمی با آن مطابقت دارند. این ارز به طور گسترده توسط بسیاری از فروشندگان و پروتکل‌های موجود در اکوسیستم بلاک چین به عنوان روش پرداخت و وسیله مبادله استفاده می‌شود. تتر با توجه به ذخایر بزرگ، از خطرات بازار مانند رویدادهای Black Swan در امان است. این ارز همچنین از قابلیت‌های سایر توکن‌های دیجیتال مانند معاملات همتا به همتا و امنیت PoW  یا PoS برخوردار است که آن را به یک ارز مطلوب برای معامله‌گران و کاربران تبدیل می‌کند.

چه چیزی به Tether (USDT) ارزش می‌دهد؟

نقش USDT فراهم کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است، زیرا از نظر تئوری ارزش آن افزایش یا کاهش نمی یابد. ارزش تتر (USDT) کاملا به ذخایر تتر بستگی دارد. تا زمانی که تتر پشتوانه 1:1 باشد، معادل 1.00 دلار آمریکا ارزش خواهد داشت.

چند توکن تتر (USDT) در گردش است؟

تتر (USDT) دارای عرضه در گردش 40,805,169,352 توکن USDT است. این عرضه ممکن است با توجه به تقاضا و نقدینگی فعلی بازار افزایش یا کاهش یابد. توکن‌های USDT را می‌توان در بازار ثانویه یا صرافی‌ها خریداری کرد.

شبکه ارز دیجیتال تتر چگونه ایمن می‌شود؟

در حال حاضر، توکن USDT را می‌توان در چندین شبکه ارز دیجیتال صادر کرد؛ مانند شبکه‌های بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و OMG Network. از آنجایی که قراردادها و توکن‌های هوشمند در این شبکه‌های بلاک چین میزبانی می‌شوند، امنیت نیز توسط گره‌ها و استخراج‌کنندگانی که این شبکه‌ها را با استفاده از Proof-of-Work یا Proof-of-Stake امن نگه می‌دارند، کنترل می‌شود. این پلتفرم‌ها بررسی منظم را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که کد به‌روز، ایمن و مطابق با چارچوب فعلی است و Tether همچنین تضمین می‌کند که USDT با هر شبکه مطابقت دارد.

ارز دیجیتال تتر چیست؟ | روش خرید و نگهداری تتر - هش فیکس

کیف پول مناسب برای ذخیره سازی تتر

از آنجایی که Tether روی چندین بلاک چین کار می‌کند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، گزینه‌های زیادی برای ذخیره کردن Tether دارید. کیف پول‌های مناسب برای ذخیره سازی تتر شامل کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری می‌شود. اگر می‌خواهید دسترسی آسان و سریع برای خرید و فروش داشته باشید، مهم است که توکن‌های خود را در کیف پولی که به یک صرافی متصل است، نگه دارید. برای ذخیره سازی طولانی مدت، هر کیف پول امنی می‌تواند دارایی‌های شما را ذخیره کند.

نحوه انتخاب کیف پول ارز دیجیتال تتر

نوع کیف پولی که برای ذخیره سازی تتر انتخاب می‌کنید، به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن برای چه کاری استفاده کنید و چقدر تتر می‌خواهید ذخیره کنید. کیف پول‌های سخت افزاری امن ترین گزینه هستند و قابلیت‌های ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین را نیز فراهم می‌کنند. هر دو برند مشهور تولیدکننده کیف پول سخت افزاری یعنی Ledger و Trezor کیف پول‌های مناسبی برای ذخیره سازی USDT را ارائه می‌دهند. کیف پول‌های سخت‌افزاری قیمت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری و آنلاین دارند. به این ترتیب، برای ذخیره مقادیر بیشتر USDT برای کاربران با تجربه تر مناسب تر هستند.

کیف پول‌های نرم افزاری گزینه‌های دیگری هستند که استفاده از آن‌ها رایگان و آسان است. این کیف پول‌ها برای دانلود به عنوان برنامه‌های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می‌توانند به عنوان کیف پول غیرحضانتی استفاده شوند. کیف‌پول‌های حضانتی، کلیدهای خصوصی هستند که توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های حضانتی، از روش‌های امن برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. اگرچه استفاده از این کیف پول‌ها راحت است، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و ممکن است برای مقادیر کمتری از Tether (USDT) یا کاربران مبتدی مناسب‌تر باشند.

کیف پول‌های آنلاین یا تحت وب نیز رایگان هستند که استفاده از آن‌ها آسان است. این کیف پول‌ها از همه دستگاه ها، تنها با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال این کیف‌پول‌ها ممکن است از امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری برخوردار باشند. از آنجایی که باید مراقبت از ارزهای خود را به پلتفرم مدیریت USDT بسپارید، بهتر است یک سرویس معتبر با سابقه امنیتی و نگهداری را انتخاب کنید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟ | روش خرید و نگهداری تتر - هش فیکس

آیا تتر برای سرمایه گذاری خوب است؟

مبادله هر ارز دیجیتال با تتر سریع و آسان است، در حالی که تبدیل یک ارز دیجیتال به پول نقد روزها طول می‌کشد و کارمزد تراکنش هزینه خواهد داشت. این امر باعث ایجاد نقدینگی برای پلتفرم‌های مبادلاتی می‌شود، استراتژی‌های خروج بدون هزینه را برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند و به عملکرد سرمایه گذاران انعطاف و ثبات می‌بخشد.

علاوه بر این، تتر را می‌توان بسیار سریع تر و با کارمزد کمتری نسبت به نقل و انتقالات در بانک‌ها و مؤسسات مالی سنتی به هر نقطه از جهان ارسال کرد. در حالی که اکثر مردم از بیت کوین یا اتریوم به دلیل نوسانات زیاد برای خرید و تراکنش‌های روزانه استفاده نمی کنند، استفاده از تتر کاملا منطقی است.

بنا به این دلایل و برخی دلایل دیگر، سرمایه گذاری در تتر همچنان برای بسیاری از کاربران ارزشمند است. سرمایه گذاری در تتر یک سرمایه گذاری بلندمدت نیست که به خودی خود باعث رشد پول شما شود. زیرا به دلار آمریکا متصل می‌ماند و ارزش آن در برابر دلار آمریکا ثابت است. پلتفرم‌های وام دهی، صرافی‌ها و کیف پول‌هایی وجود دارند که برای ذخیره USDT در پلتفرم خود نرخ بهره‌های بالایی به شما می‌پردازند.

روش خرید ارز دیجیتال تتر

برای خرید  Tetherلازم است در یک صرافی ارز دیجیتال که آن را ارائه می‌کند، یک ثبت نام کنید. از آنجایی که تتر یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال است، چندین صرافی معتبر برای خرید تتر وجود دارد. پس از ثبت نام، باید حساب خود را شارژ کنید. در اکثر صرافی‌ها ارزان‌ترین راه برای واریز پول و خرید ارز دیجیتال از طریق پرداخت با حساب بانکی است. وقتی مردم به استیبل کوین فکر می‌کنند، تتر یکی از اولین نام‌هایی است که به ذهن می‌رسد. علیرغم مشکلاتی که درباره تتر وجود دارد، این ارز انتخاب بسیار محبوبی است که برای تجارت کریپتو استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

تتر یکی از محبوب ترین استیبل کوین‌های موجود در بازار است که نقدینگی را برای تراکنش‌هایی به ارزش میلیون‌ها دلار در روز فراهم می‌کند. علیرغم بحث و جدل‌های فراوان، تتر به عنوان پناهگاهی امن برای کاربران در بازاری بسیار پرنوسان عمل می‌کند و همچنان توسط میلیون‌ها کاربر که خواهان تامین مالی غیرمتمرکز بین مناطق، کشورها و حتی قاره‌های مختلف هستند، استفاده می‌شود.

روی کمک ما حساب باز کنید!

هش فیکس در زمینه خدمات تعمیرات ماینر همراه شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست