بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU چیست؟

  1. خانه
  2. آموزش
  3. بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU چیست؟

استخراج با CPU روشی برای استفاده از واحد پردازش مرکزی (CPU) برای انجام محاسبات به منظور افزودن سوابق تراکنش به دفتر کل ارزهای دیجیتال است. پردازنده یک جزء مهم از کامپیوتر است که توان محاسباتی را برای انجام عملیات نرم افزاری فراهم می‌کند. واحد پردازش مرکزی به اختصار CPU نامیده می‌شود. از آنجایی که عملکرد تمام بخش‌ها را کنترل می‌کند، به آن مغز کامپیوتر می‌گویند. یک کامپیوتر بدون CPU که همه انواع عملیات پردازش داده را انجام می‌دهد، نمی تواند به درستی کار کند. شما می‌توانستید بیت کوین را در روزهای اولیه معرفی، با پردازنده مرکزی کامپیوتر شخصی خود نیز استخراج کنید. اما این امر با رقابتی‌تر شدن ماینینگ کم کم غیر ممکن شد. با این وجود، در دنیای امروز، استخراج با CPU هنوز یکی از  روش‌های مفید برای استخراج رمزارز است. همچنان می‌توانید ارز‌های دیجیتال دیگری مانند Loki و Nimiq را با CPU استخراج کنید. در ادامه قصد داریم در رابطه با استخراج با استفاده از پردازنده اطلاعاتی را ارائه دهیم و بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU را به شما معرفی کنیم. در ادامه با وبلاگ هش فیکس همراه باشید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU چیست؟

استخراج با CPU چگونه انجام می‌شود؟

یک CPU برای عملکرد کامپیوتر ضروری است؛ زیرا تمام پردازش داده‌های کامپیوتر را انجام می‌دهد و سیستم عامل کامپیوتر را از نظ قدرت پردازش تامین می‌کند. از طریق استخراج با CPU،CPU  کامپیوتر محاسباتی را انجام می‌دهد تا سوابق تراکنش‌ها را به دفتر کل ارز دیجیتال در بلاک چین اضافه کند. در گذشته بیت کوین (BTC)  در اصل تنها با استفاده از پردازنده کامپیوتر استخراج می‌شد؟ در سال 2010، یک سی پی یو پنتیوم اینتل می‌توانست بیت کوین استخراج کند و صدها بیت کوین تولید کند. با این حال، این کار دیگر امکان پذیر نیست. از آن جا که با محبوبیت بیشتر ارزهای دیجیتال، فرآیندهای ماینینگ رقابتی‌تر شد و تولید هر جایی نزدیک به این مقدار بیت کوین چالش برانگیزتر شد. این مسئله نه تنها برای بیت کوین بلکه تقریبا برای همه آلتکوین‌ها صادق است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU چیست؟

آیا استخراج با CPU سودآور است؟

استخراج CPU دیگر برای اکثر سکه‌های پرکاربرد و مشهور امکان پذیر نیست. در بیشتر موارد، این مسئله به دلیل دو عامل است: افزایش سختی و رقابت کلی در شبکه‌ها و همچنین گسترش ماینرهای ASIC. این عوامل باعث شد که استخراج CPU تا حد زیادی در اکثر سکه‌های محبوب منسوخ شود. به عنوان مثال، استخراج  باCPU  در ابتدا در نسخه‌های قبلی شبکه بیت کوین مجاز بود، اما با افزایش هش ریت شبکه، استخراج CPU سودآوری خود را از دست داد. در نتیجه، استخراج با CPU از شبکه بیت کوین حذف شد. به دلیل هش بالای ارزهای دیجیتال، استخراج CPU برای اکثر ارزهای دیجیتال مشهور دیگر نیز سودآور نیست.

با این حال، استخراج ارز دیجیتال با استفاده از CPU همچنان روشی قابل استفاده است. زیرا می‌توان یک ارز دیجیتال جدید و آینده دار را پیدا کرد که بتواند با یک CPU استخراج شود و سود بلندمدتی ایجاد کند. در این مرحله، بیشتر ارزهای قابل استخراج باCPU  هنوز در مراحل ابتدایی هستند و سود در این مرحله معمولا کم است. بنابراین، شاید بپرسید که ادامه استفاده ازCPU  برای استخراج این ارزها چه فایده ای دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانیم، این است که شاید فعلا در حال استخراج این سکه‌ها با بازده بسیار پایین‌تر باشید، اما این کار ممکن است بهترین راه برای به دست آوردن برخی از این ارزها برای نگهداری طولانی‌مدت و سود بلندمدت باشد.

استخراج با استفاده از CPU با چه روشی سودآور است؟

ایده این روش این است که ارزهای دیجیتال جدید را زود جمع آوری کنید و آن‌ها را تا زمانی نگه دارید که ارزششان افزایش یابد و ارزش پول بیشتری پیدا کنند. همانطور که گفته شد، هنوز هم برخی از ارزهای دیجیتال وجود دارند که به طور خاص ساخته شده اند تا هنگام استخراج با استفاده از CPU سودآور باشند. سکه‌های مبتنی بر CryptoNight اکثر سکه‌های قابل استخراج با CPU را تشکیل می‌دهند، مانند: بایت کوین، کوازرکین، مونرو، الکترونیوم و تعدادی دیگر. هدف CryptoNight این است که فرآیند ماینینگ را برای همه کاربران در دسترس قرار دهد. سکه‌های مبتنی بر CryptoNight از دستورالعمل‌های داخلی CPU استفاده می‌کنند که پیاده‌سازی آن‌ها در ASIC بسیار دشوار و گران است اما برای رایانه‌های شخصی معمولی کاملا مناسب است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU چیست؟

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU

در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU را به شما معرفی کنیم.

1.  ارز دیجیتال ZCash (ZEC)

این ارز یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU است. Zcash (ZEC) یک ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی است که در سال 2016 معرفی شد. الگوریتم Equihash که برای ایمنی ASIC طراحی شده است، ویژگی بسیار مهم Zcash برای ماینرهای خانگی است. ابتدا باید نرم افزاری را دانلود کنید که به شما امکان می‌دهد سخت افزار خود را قبل از شروع استخراج Zcash کنترل کنید. سپس باید کیف پول خود را راه اندازی کنید و بلاک چین Zcash را دانلود کنید. مدتی طول می‌کشد، زیرا بلاک چین باید به طور کامل در گره شما دانلود و همگام شود. صرافی‌های Binance،Huobi Global  و Bitfinex از جمله صرافی‌هایی هستند که Zcash را معامله می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که ارزش Zcash در سال 2023 به 436 دلار افزایش یابد.

2. ارز دیجیتال Horizon (ZEN)

ارز دیجیتالHorizon  یک ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی است که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU به شمار می‌آید. این ارز دیجیتال در سال 2017 پس از یک هارد فورک از بلاک چین مادر Zclassic راه اندازی شد. انگیزه این فورک اختلاف نظر در طول راه اندازی Zclassic بود که اعضای گروه فکر می‌کردند به نفع توسعه دهندگان است. پروژه ZenCash پس از راه اندازی به Horizon تغییر نام داد.

ارز دیجیتالZEN  از الگوریتم Equihash استفاده می‌کند که در با ASIC قابل اجرا نیست و بنابراین برای استخراج با CPU گزینه ای عالی است. ارز Horizon همچنین به عنوان باارزش ترین ارز Equihash از نظر میزان پاداش دریافتی شناخته می‌شود. استخراج Horizon یک روش نسبتا ساده است. نسخه رسمی کاربر را دانلود کنید، آن را نصب کنید و تنظیمات مربوط به GPU‌های خود را در دستگاه خود پیکربندی کنید. پس از تکمیل راه‌اندازی، وارد یک استخر استخراج شوید تا بازدهی خود را به حداکثر برسانید. استخراج Horizen همچنان سودآور است. این بلاک چین به طور مداوم در حال گسترش است و Horizen در طول زمان بسته به کل قدرت محاسباتی موجود برای بلاک‌های ماین نوسان می‌کند.

طبق پیش بینی ها، قیمت ZEN در آینده افزایش خواهد یافت و تا سال 2026 حدودا 3 برابر می‌شود. اما شاید بپرسید که آیا اکنون هم سرمایه گذاری درZEN  سودآور هست؟ طبق برآوردها، Horizon (ZEN)  یک سرمایه گذاری سودآور است. اگر به دنبال یک ارز دیجیتال سودآور برای سرمایه گذاری هستید، ZEN ممکن است یک گزینه عالی باشد.

3. ارز دیجیتال AEON (AEON)

بلاک چین ارز دیجیتال AEON به گونه‌ای طراحی شده است که داده‌های دانلود شده در کامپیوتر را بر اساس فضای ذخیره‌سازی آن حذف کند. در نتیجه، بلاک چین و الگوریتم اجماع آن را می‌توان به راحتی بر روی دستگاه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی محدود مانند CPU اجرا کرد. ارز دیجیتال AEON از Cryptonite-light، یک نوع اصلاح‌شده از پروتکل Crypto Note استفاده می‌کند. طبق پیش بینی ها، در یک سال، قیمت یک Aeon (AEON)  ممکن است به دو برابر قیمت برسد و تا 3 سال‌ آینده 5 برابر شود.

4. ارز دیجیتال بایت کوین  (BCN)

بایت کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU است که قیمت آن از زمان معرفی به طرز چشمگیری افزایش یافته است و یک گزینه رایج برای استخراج با CPU است. پروتکل CryptoNote، که تراکنش‌های دیجیتال همتا به همتای ناشناس را تسهیل می‌کند، توسط این آلتکوین دنبال می‌شود. از آنجایی که بایت کوین در برابر ماینرهای ASIC مقاوم است، باید بتوانید آن را با یک CPU استخراج کنید.

سودآوری استخراج بایت کوین قطعا در کوتاه مدت امکان پذیر است. اما با پیشرفت و اجرای برنامه‌های تیم این ارز دیجیتال، ارز بیشتری را نیز کسب می‌کند. Ground Crypto پیش بینی می‌کند که قیمت بایت کوین می‌تواند به 0.0006 دلار برسد. همچنین پیش‌بینی می‌کند که در 5 سال آینده، BCN به 0.0103 دلار خواهد رسید.

5. ارز دیجیتال دوج کوین  (DOGE)

اگرچه ارز دیجیتال Dogecoin به عنوان یک میم و یک شوخی شروع شد، اما اکنون یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو و سودآور برای استخراج با CPU است. در حالی که بیت کوین به صورت محدود عرضه می‌شود، اما دوج کوین هر سال سکه‌های اضافی ایجاد می‌کند که انگیزه دیگری برای استخراج است. دوج کوین برای استخراج، گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد، اما استخراج با CPU یک انتخاب رایج است. قیمت دوج کوین در چندسال اخیر به شدت افزایش یافته است. حمایت گسترده ایلان ماسک (شرکت تسلا) و دیگر افراد مشهور می‌تواند اعتماد سرمایه گذاران به این ارز را افزایش دهد. پیش بینی می‌شود که دوج‌ها در نهایت بین سال‌های 2021 تا 2024 رشد قابل توجهی داشته باشد.

6. ارز دیجیتال الکترونیوم  (ETN)

الکترونیوم یاElectroneum  یک ارز دیجیتال نسبتا جدید در بازار ارزهای دیجیتال است و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU است. قیمت آن از زمان عرضه آن در سپتامبر 2017 تا ابتدای 2021 بدون تغییر باقی ماند، اما فناوری اساسی آن، پیشرفت امیدوارکننده ای را وعده داده است. الکترونیوم با هدف دسترسی همه کاربران تلفن همراه در سراسر جهان توسعه یافته است و الگوریتم CryptoNote برای این کار استفاده می‌شود.

این ارز دیجیتال به دلیل این نسخه پیشرفته الگوریتم، در برابر استخراج با ماینر ASIC مقاوم است، به این معنی که استخراج می‌تواند روی گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و CPU انجام شود. بر اساس پیش‌بینی جدید Walletinvestor، الکترونیوم برای سرمایه‌گذاری بلندمدت عالی است. آن‌ها پیش بینی کردند که قیمت این ارز دیجیتال در سال‌های آینده افزایش خواهد داشت.

7. دیگر ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از روش استخراج CPU، همچنان سودآور هستند. مونرو  (XMR) یک ارز دیجیتال است که سال 2014 معرفی شد و در نهایت در سال 2017 وارد روند صعودی شد و همچنان ارزش آن در حال افزایش است. استخراج Monero متناسب با عوامل متعددی مانند نرخ هش، هزینه انرژی، هزینه سخت افزار و غیره می‌تواند سودآور باشد. طبق پیش بینی‌ها انتظار می‌رود که مونرو تا سال 2025 به حدود 1397 دلار برسد. گرین (GRIN) در سال 2019 ایجاد شد و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، حداکثر عرضه ندارد. از آن جایی که این ارز برای جلوگیری از استخراج ASIC به سبک Cuckoo کار می‌کند، امکان استخراج با CPU وGPU  را برای کاربران معمولی بدون نیاز به سرمایه گذاری زیاد فراهم می‌کند. طبق پیش بینی‌ها انتظار می‌رود قیمت این ارز دیجیتال افزایش یابد.

قیمت فعلی گرین 0.5912340 دلار است، اما میانگین قیمت گرین تا پایان سال 2023 حدود 0.7223904 دلار پیش بینی می‌شود. ارز دیجیتال Vertcoin در سال 2014 با هدف خاص پایبندی به مفهوم وایت پیپر بیت کوین ساتوشی ناکاموتو در مورد تمرکززدایی ارائه شد. سازندگان این ارز دیجیتال ادعا کردند که ظهور ASIC ها، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پیشرو را بیش از حد متمرکز کرده است. در نتیجه، آن‌ها ارز Vertcoin را به شکلی طراحی کردند که در برابر استخراج با ASIC مقاوم باشد. بر اساس داده‌های مورد پیش بینی، انتظار می‌رود قیمت Vertcoin (VTC) در آینده افزایش یابد. در یک سال، قیمت یک Vertcoin (VTC) می‌تواند به 1.17 دلار افزایش یابد که تقریبا 2 برابر بیشتر از قیمت فعلی Vertcoin است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با CPU چیست؟

جمع بندی

به طور خلاصه، استخراج ارز دیجیتال با استفاده از CPU همچنان سودآور است.  با این حال، در نظر داشته باشید که انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای استخراج یک تصمیم بسیار مهم است که نیاز به تجزیه و تحلیل اولیه دارد تا اطمینان حاصل شود که پول و انرژی را برای استخراج یک ارز دیجیتال بی‌سود هدر نمی‌دهید.

برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال قابل استخراج با کارت گرافیک، می توانید مقاله «بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با GPU (کارت گرافیک)» از وبلاگ هش فیکس را مطالعه کنید.

روی کمک ما حساب باز کنید!

هش فیکس در زمینه خدمات تعمیرات ماینر همراه شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست