چگونه ارز دیجیتال بخریم و آن را ایمن نگه داریم؟ | نکات خرید ارز دیجیتال

  1. خانه
  2. آموزش
  3. چگونه ارز دیجیتال بخریم و آن را ایمن نگه داریم؟ | نکات خرید ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال و ایمن کردن آن

 

ارزهای دیجیتال با توجه به مزایایی مانند غیرمتمرکز بودن، مقیاس پذیری، امنیت و … ضمن تبدیل شدن به جایگزینی برای سیستم‌های سنتی نقل و انتقالات مالی، بازاری سودآور برای سرمایه گذاری را ایجاد کرده اند. بسیاری از افراد، همچنان با روش‌های خرید ارز دیجیتال و ذخیره سازی آن آشنایی ندارند. چه در حوزه ارز دیجیتال مبتدی باشید و چه حرفه ای، اگر قصد خرید و ذخیره ارز دیجیتال را داشته باشید، این راهنما می‌‌تواند تصویر کاملی از شیوه خرید و ذخیره ارز دیجیتال به شما ارائه دهد. در ادامه با وبلاگ هش فیکس همراه باشید.

3 دلیل اصلی برای خرید ارز دیجیتال

امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته اقدام به خرید ارزهای دیجیتال می‌‌کنند. با نزدیک شدن به پایان دهه 2010، بیت کوین به یکی از بهترین دارایی‌های این دهه تبدیل شد و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر بر موج آن سوار شدند. سه دلیل اصلی وجود دارد که مردم بر اساس آن ها، اقدام به خرید و ذخیره ارز دیجیتال می‌‌کنند.

  1. تراکنش‌های کم‌هزینه: اگر از سیستم پولی سنتی خسته شده‌اید و مشتاق استفاده از یک جایگزین دیجیتال سریع و کم هزینه هستید، ورود به عرصه ارزهای دیجیتال می‌‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. در سال‌های اخیر، هزاران فروشگاه و خدمات در سطح دنیا، شروع به پذیرش رمزارز به عنوان وسیله پرداخت کرده اند.
  2. پتانسیل سرمایه گذاری: می‌‌توانید با خرید و فروش ارزهای دیجیتال، در این زمینه سرمایه گذاری کنید.
  3. سایر خدمات مالی: اگر می‌خواهید از ارز دیجیتال برای تعامل با پروتکل‌های باز مالی مرتبط با وام یا پس‌انداز استفاده کنید و واسطه را از بین ببرید، این سیستم مالی برای شما کاربردی خواهد بود.

با توجه به این مزایای ارزهای دیجیتال، بیایید برخی از بهترین گزینه‌های ذخیره ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. در این مقاله همچنین بهترین روش برای به دست آوردن ارز دیجیتال انتخابی شما را با استفاده از روش‌های مختلف پرداخت ذکر خواهیم کرد.

نکات مهم در خرید ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

راه‌های زیادی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد. برای مثال، می‌‌توانید از کارت اعتباری خود استفاده کنید، انتقال بانکی انجام دهید یا از دیگر راه‌های پرداخت مانند Skrill یا Neteller استفاده کنید. حتی PayPal نیز وارد عرصه ارزهای دیجیتال شده است. بیایید چند روش محبوب خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ارزیابی کنیم.

روش اول: استفاده از کارت اعتباری برای خرید ارز دیجیتال

وقتی صحبت از تجارت آنلاین می‌‌شود، کارت‌های اعتباری گزینه‌ای سریع و آسان هستند. بنابراین برای اکثر کاربران، راه حل معمای «نحوه خرید ارز دیجیتال» استفاده از کارت بانکی است. اکثر پلتفرم‌های اصلی ارز دیجیتال با سیستم‌های پرداخت همکاری کرده‌اند تا خریدهای فوری را با استفاده از Visa یا Mastercard بپذیرند. این روش یک موهبت بزرگ برای عرصه ارزهای دیجیتال است، زیرا به کاربران اجازه می‌‌دهد تا با استفاده از سیستمی که قبلا با آن آشنا هستند، مقداری بیت کوین، اتر یا ارزهای دیگر را بخرند. از سوی دیگر، خرید رمزارز با کارت اعتباری یا نقدی می‌تواند به این معنا باشد که هزینه‌ای بابت خدمات (کارمزد) در پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید.

روش دوم: خدمات انتقال پول

گروهی از شرکت‌های پرداخت در سال‌های اخیر حمایت خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کرده‌اند که نتیجه فشار شدید و نیاز کاربران و پذیرش رو به رشد دارایی‌های دیجیتال است. به عنوان مثال، Neteller به کاربران اجازه می‌‌دهد ارزهای دیجیتال را با استفاده از 28 ارزفیات خریداری کنند. این سایت با تعیین سطوح عضویت مختلف، محدودیت‌های روزانه، کارمزد و سرعت پردازش را تعیین می‌‌کند. Skrill از تبدیل 40 ارز فیات به پول نقد دیجیتال با بیش از 100 روش سپرده، پشتیبانی می‌‌کند.

در سال 2020، پی پال به کاربران اجازه خرید ارز دیجیتال و استفاده از آن به عنوان منبع مالی برای خرید در 26 میلیون مرکز فروش و خدمات در سراسر جهان را داد. یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب پرداخت تراکنش، AstroPay است. کاربران یک برنامه تلفن همراه را دانلود می‌‌کنند یا یک کارت AstroPay می‌‌خرند، آن را شارژ می‌‌کنند و از آن برای خرید ارز دیجیتال استفاده می‌‌کنند. خوبی AstroPay این است که هیچ هزینه‌ای برای نقل و انتقال دریافت نمی کند.

شهروندان اروپا به احتمال زیاد از Sofort استفاده می‌‌کنند؛ یک سیستم پرداخت آنلاین که تسویه سریع نقل و انتقالات بانکی را به ارمغان می‌‌آورد. در این سیستم مشتریان بدون ارائه اطلاعات شخصی یا جزئیات کارت، از داده‌های بانکی آنلاین خود برای پرداخت به مرکز ارائه کالا و خدمات استفاده می‌کنند. از آنجایی که فروشنده تاییدیه تراکنش بلادرنگ را دریافت می‌‌کند، می‌‌توانید رمز ارز خود را خیلی سریع تحویل بگیرید.

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

اما «از کجا می‌‌توانیم ارز دیجیتال بخریم؟»؛ این سوال بیشتر از چیزی که فکرش را می‌‌کنید در بین کاربران مطرح می‌‌شود. اکثر مردم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های آنلاین مانند کریپتومات خریداری می‌‌کنند. در برخی از کشورها، می‌توانید با استفاده از خدمات انتقال پول مانند PayPal، ارز دیجیتال بخرید. البته اگر در نزدیکی یک دستگاه خودپرداز با قابلیت پشتیبانی از خدمات ارز دیجیتال باشید، می‌‌توانید ارز دیجیتال را از دستگاه خودپرداز نیز خریداری کنید. بسته به تجربه و نیاز شما، بهترین مکان برای خرید ارز دیجیتال ممکن است یک پلتفرم یا صرافی آنلاین، یک صرافی غیرمتمرکز یا یک دستگاه خودپرداز بیت کوین باشد.

چگونه ارز دیجیتال خود را با امنیت بالا ذخیره کنید؟

هنگامی که نحوه و مکان خرید رمزارز را انتخاب کردید، به جایی برای نگهداری آن نیاز خواهید داشت. تعداد کیف پول‌های بلاک چین همچنان در حال افزایش است و در حال حاضر بیش از 50 میلیون کیف پول در حال استفاده است. این کیف‌پول‌های دیجیتال طیفی از ارزهای دیجیتال، از جمله استیبل‌کوین‌ها، دارایی‌های بلاک چین بومی مانند BTC، توکن‌های مبتنی بر ERC-20 و سایر استانداردها را پشتیبانی می‌کنند. حتی زمانی که تصمیم گرفتید کدام ارزهای دیجیتال را می‌‌خواهید جمع آوری کنید، ایمن نگه داشتن آن‌ها یکی دیگر از بخش‌های مهم کار است. ده‌ها گزینه ذخیره سازی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اگر به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده اید، ممکن است از تعداد و تنوع گزینه‌های کیف پول که در اختیارتان قرار دارد شوکه شوید!

خرید ارز دیجیتال و ایمن کردن آن

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌‌کنند؟

کیف پول‌های رمزارز، مانند حساب‌های بانکی آنلاین هستند. هر کیف پول یک آدرس، یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی دارد. کیف پول ارز دیجیتال، وجوه دیجیتال شما را ذخیره نمی کند. زیرا آن‌ها روی بلاک چین هستند. کیف پول به شما امکان دسترسی به وجوه، آدرسی برای دریافت آن‌ها و رابطی برای انجام تراکنش‌ها را می‌‌دهد. به شرط اینکه صاحب کلید خصوصی باشید و آن را با کسی به اشتراک نگذارید، دارایی‌های موجود در کیف پول متعلق به شما هستند و فقط شما می‌توانید آن‌ها را خرج کنید. در یک کیف پول، می‌توانید رمزارز را برای دوستان، خانواده یا مراکز کالا و خدمات ارسال کنید. می‌توانید توکن‌هایی را از دیگران دریافت کنید، ارزش ارز دیجیتال خود را مشاهده کنید و بین یک دارایی و دارایی دیگر مبادله کنید. برخی از کیف پول‌ها به شما امکان می‌دهند با استفاده از روش‌های پرداخت مختلف نیز ارز دیجیتال بخرید.

کیف پول‌های حضانتی (Custodial)

با کیف پول‌های حضانتی، لازم نیست یک کلید خصوصی را حفظ کنید. در واقع، ممکن است هرگز کلید خصوصی را نبینید. در این حالت، متولی (مثلا یک صرافی رمزارز) با محافظت از رمزارز شما از طریق مکانیسم‌های امنیتی حرفه ای، مانند یک بانک عمل می‌کند. این روش یک گزینه مناسب برای افرادی است که از قطع دسترسی به کلیدهای خصوصی خود (و در نتیجه قطع دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود) می‌‌ترسند. این روش برای تازه واردها، روشی عالی است. اگرچه صرافی‌ها در طول سال‌ها گاهی هک شده‌اند و کاربران دارایی خود را از دست داده‌اند، اما صرافی‌های ارز دیجیتال مدرن از روش‌های ذخیره‌سازی امن برای محافظت از وجوه با به کارگیری پیشرفته‌ترین اقدامات امنیتی رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

کیف پول‌های غیرحضانتی (Non custodial)

با یک کیف پول غیرحضانتی، یک کلید خصوصی دریافت خواهید کرد که باید آن را ذخیره کنید. اگر آن را از دست بدهید، نمی توانید وجوه رمزنگاری خود را بازیابی کنید. می‌‌توانید کلید را به هر کیف پول رمزارز وارد کنید. کلیدی که به شما امکان می‌‌دهد به دارایی‌های خود در بلاک چین دسترسی داشته باشید. این بدان معنی است که هیچ خطری برای از دست دادن ارز دیجیتال وجود ندارد. حتی اگر تلفن یا لپ تاپ خود را از دست بدهید یا نرم افزار را حذف کنید، تا زمانی که کلید خصوصی خود را دارید دسترسی شما به ارزهای دیجیتال براقرار است.

کیف پول‌های کاغذی دارای یک کد QR یا کلید خصوصی کامل هستند که به معنای واقعی کلمه روی یک تکه کاغذ چاپ می‌‌شود. کیف پول‌های فلزی معمولا به اندازه یک کارت بازی هستند. یک ورق فولادی یا تیتانیوم که کلید خصوصی شما روی آن حک شده است. کیف پول‌های سخت افزاری دیجیتال محبوب ترین کیف پول‌های غیرحضانتی هستند. این کیف پول‌ها وسایل الکترونیکی کوچکی هستند که از طریق USB یا بلوتوث متصل می‌‌شوند. این دستگاه‌ها که در برابر ویروس‌ها و بدافزارهای رایانه‌ای نفوذ ناپذیر هستند (به دلیل آفلاین بودن)، معمولا امنیت بیشتری مانند پین و احراز هویت دو مرحله‌ای را نیز ارائه می‌کنند. کلیدهای خصوصی شما با رمزنگاری بر روی کیف پول سخت افزاری، ایمن خواهند بود و هرگز در معرض هک یا کپی قرار نخواهند گرفت.

کیف پول‌های غیر حضانتی از نظر امنیت بسیارعالی هستند، زیرا خطر از دست دادن ارزهای شما بسیار ناچیز است. رمزارزهای شما در این کیف پول‌ها ایمن هستند. مگر اینکه یک عامل مخرب به نحوی کلیدهای شما را از بین ببرد، یا اشتباها کلید خصوصی خود را گم کنید، یا اینکه فریب بخورید و کیف پولی جعلی را دانلود کنید که به افراد کلاهبردار امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال شما را می‌‌دهد.

مقایسه کیف پول حضانتی و غیرحضانتی

کدام کیف پول برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال بهتر است؟

ارز دیجیتال یک دارایی باارزش است. کیف پول ارز دیجیتال شما نیز همینطور است. تحقیق خود را انجام دهید و راه حلی را انتخاب کنید که امنیت و دسترسی را متعادل کند. با کیف پول دیجیتالی مناسب که از دارایی‌های شما محافظت می‌کند، خیال شما درباره ارزهای دیجیتال راحت خواهد بود.

جمع بندی نکات خرید ارز دیجیتال

برخی اقدامات مانند تزریق محرک از سوی بانک‌های مرکزی باعث می‌‌شود که ارزهای محلی و ارز رایج کشورها، در سراسر جهان قدرت خرید خود را از دست بدهند. این یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است ارز دیجیتال به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته شود. به این ترتیب، سرمایه گذاری در زمینه رمزارزها به سبب غیرمتمرکز بودن آن‌ها می‌‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

روی کمک ما حساب باز کنید!

هش فیکس در زمینه خدمات تعمیرات ماینر همراه شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست