انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

  1. خانه
  2. آموزش
  3. انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

اگر قصد فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال را دارید، احتمالا می‌دانید که چند راه مختلف برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین وجود دارد. اگر چه محبوب‌‌ترین راه وارد شدن به این عرصه، خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌ها است، اما شما می‌توانید این ارزها را در کامپیوترهای خود نیز استخراج کنید. در ادامه این مقاله از وبلاگ هش فیکس قصد داریم روش‌های استخراج ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال چگونه صورت می‌گیرد؟

ساده‌‌ترین روش تعریف «استخراج ارز دیجیتال»، راهی برای ایجاد سکه‌های دیجیتال جدید است. اما این مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. یعنی برای استخراج سکه‌های جدید، باید پازل‌های پیچیده را حل کنید، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در شبکه بلاک چین اعتبارسنجی کنید و آن‌ها را به دفتر کل توزیع‌شده اضافه کنید. از آنجایی که پلتفرم‌های دیجیتال به راحتی قابل دستکاری هستند، اقدامات امنیتی بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال، فقط ماینرهای تایید شده می‌توانند تراکنش‌ها را در دفتر کل بیت‌کوین به‌روزرسانی کنند. از آنجایی که دفتر کل توزیع شده فاقد قدرت مرکزی است، استخراج بخشی کلیدی از اعتبارسنجی تراکنش‌ها به شمار می‌آید. با شرکت در فرآیند اعتبار سنجی، انگیزه ایمن‌سازی شبکه در ماینرها ایجاد می‌شود؛ سپس این ماینرها، پاداش خود را در ازای شرکت در اعتبارسنجی، در قالب سکه‌های جدید دریافت می‌کنند.

انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

ماینرها چگونه ارز دیجیتال استخراج می‌کنند؟

ماینرها از پردازنده‌های خود برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند که در حقیقت به معنای شکستن کدهای نرم افزاری است. پس از شکستن یک کد، می‌توانید تراکنش را مجاز کنید و در ازای آن، ارز دیجیتال بدست بیاورید. هنگامی که یک ماینر با موفقیت معادله ریاضی را حل می‌کند و تراکنش را تایید می‌کند، داده‌ها را به دفتر کل عمومی به نام بلاک چین اضافه می‌کند که با این رمزگذاری‌های متعدد ایمن می‌شود.

پروتکل اثبات کار چیست؟

برای اطمینان از اینکه تنها ماینرهای تایید شده ماینینگ و اعتبارسنجی تراکنش‌ها را انجام ‌می‌دهند، از یک پروتکل اجماع اثبات کار استفاده می‌شود. این پروتکل تضمین می‌کند که شبکه از هرگونه حمله خارجی در امان است. اثبات کار یکی از راه‌های انتشار آخرین بلوک در بلاک چین است. خود کار را ماینرهایی انجام می‌دهند. پردازنده‌های ماینرها میلیون‌ها محاسبات را برای تغییر یک ورودی داده به خروجی مورد نیاز انجام می‌دهند. اولین ماینری که خروجی مورد نیاز را تولید می‌کند، آن را با شبکه به اشتراک می‌گذارد و دوبار بررسی می‌کند تا ببیند آیا درست کار می‌کند یا خیر. اگر ماینری این کار را درست انجام داد، با ارز دیجیتال پاداش می‌گیرد.

پروتکل اثبات سهام

یکی دیگر از راه‌های اعتبارسنجی تراکنش‌های بلاک چین، پروتکل اثبات سهام است؛ اگر چه این پروتکل از نظر فنی استخراج به شمار نمی‌آید. این پروتکل به دارندگان فعلی ارز دیجیتال اجازه می‌دهد تا ارزهای موجود خود را به عنوان وثیقه قرار دهند تا شانس اعتبارسنجی بلاک را داشته باشند. هر بلاک به اعتباردهنده‌های متعددی نیاز دارد که آن‌ها را به صورت تصادفی از بین گزینه‌هایی که وثیقه گذاشته‌اند، انتخاب می‌کند. پروتکل اثبات سهام از نظر مصرف انرژی، نسبت به اثبات کار بیشتر از محیط‌زیست حمایت می‌کند. زیرا افراد کمتری از انرژی مورد نیاز برای اعتبارسنجی بلاک چین استفاده می‌کنند و همه آن‌ها با سکه‌ها پاداش می‌گیرند.به این ترتیب لزوم رقابت افراد بیشتر برای رسیدن به آن از بین می‌رود. به این ترتیب، مصرف انرژی نیز کاهش می‌یابد. انجمن کامپیوتر و قانون گزارش داد که اثبات سهام 99 درصد انرژی کمتری نسبت به اثبات کار مصرف می‌کند.

انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

چگونه شروع به استخراج ارزهای دیجیتال کنیم؟

اولین چیزی که برای شروع کار استخراج به آن نیاز دارید یک کامپیوتر بسیار قدرتمند است که بتواند تمام پهنای باندی را که برای استخراج ارز دیجیتال لازم است، مدیریت کند. پس از آن، باید یک «کیف پول» ارز دیجیتال تهیه کنید. کیف پول‌های ارزدیجیتال کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کنند. کلیدهای خصوصی رمزهایی هستند که به شما امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال را می‌دهند و آن‌ها را ایمن و در دسترس نگه می‌دارند. در مرحله بعد، برای به حداکثر رساندن پتانسیل سود باید به یک استخر استخراج بپیوندید. این مرحله شرط لازم برای استخراج نیست اما احتمالا منجر به موفقیت بیشتر شما می‌شود. استخر استخراج گروهی از ماینرها هستند که منابع خود را برای به حداکثر رساندن قدرت استخراج ترکیب می‌کنند. هر گونه سود استخراج به طور مساوی بین اعضای استخر توزیع می‌شود.

استخراج مستقل و استخراج از طریق استخر

ماینرها پازل‌های محاسباتی را حل می‌کنند تا بلاک‌های جدیدی به بلاک چین اضافه کنند. ماینرهایی که قدرت محاسباتی زیادی ندارند، اغلب به استخرهای ماینینگ می‌پیوندند تا منبع درآمدی خوبی کسب کنند. شما می‌توانید به طور مستقل استخراج کنید، اما شانس بسیار کمتری برای حل یک بلاک در زنجیره خواهید داشت؛ اما مزیت بالقوه این است که شما پاداش کامل ارز دیجیتال را بدون نیاز به تقسیم آن با شخص دیگری دریافت می‌کنید.

انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

مزایا و معایب استخراج ارز دیجیتال چیست؟

مزیت آشکار استخراج ارزهای دیجیتال این است که می‌توانید از آن درآمد کسب کنید. در برخی موارد، نقل و انتقال مالی نیز قابل توجه است. اشکال اصلی این است که استخراج ارز دیجیتال هزینه زیادی دارد؛ هم از نظر سخت افزاری که باید بخرید و هم از نظر میزان برق مورد نیاز برای استخراج آن. این مسئله شروع به کار و کسب سود را دشوار می‌کند، مگر اینکه در آن مهارت زیادی داشته باشید. گاهی زمان زیادی را صرف استخراج ارز دیجیتال می‌کنید، اما آن ارز پس از مدتی کم ارزش می‌شود.

یکی دیگر از ایرادات تاثیرات محیطی است. همانطور که نیویورک تایمز گزارش داد، فرآیند ایجاد بیت کوین حدود 91 تراوات ساعت برق در سال مصرف می‌کند. مقداری بیشتر از مصرف برق کشور فنلاند با حدود 5.5 میلیون نفر جمعیت! با این حال، استخراج اثبات سهام با هدف کاهش اثرات زیست‌محیطی انجام می‌شود و ممکن است در درازمدت به کاهش اثرات این ضرر کمک کند.

روی کمک ما حساب باز کنید!

هش فیکس در زمینه خدمات تعمیرات ماینر همراه شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست