استخراج ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی بهترین برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال

  1. خانه
  2. آموزش
  3. استخراج ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی بهترین برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال، روشی برای تأیید تراکنش‌ها در یک بلاک‌چین با استفاده از سیستم‌هایی با قدرت محاسباتی بالاست. استخراج ارز دیجیتال کاری است که هر فرد یا سازمانی می‌تواند با منابع سخت افزاری و نرم افزاری کافی انجام دهد، اما گسترش استخراج و افزایش هزینه‌ها، این کار را برای تازه واردان به تدریج دشوار می‌کند. چه ارز دیجیتال را برای سود و تجارت استخراج کنید، چه صرفا به این فناوری علاقه داشته باشید، باید برخی از اصول اولیه را بدانید. این مقاله به استخراج ارزهای دیجیتال، نحوه عملکرد آن، بهترین اپلیکیشن‌های استخراج و میزان سودآوری آن می‌پردازد. با وبلاگ هش فیکس همراه باشید.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال فرآیندی است که در آن کامپیوترهای خاص (که به عنوان نود یا ریگ استخراج نیز شناخته می‌شوند) تراکنش‌های بلاک چین را برای یک رمزارز خاص تایید می‌کنند و به نوبه خود، پاداش استخراج را برای تلاش محاسباتی خود دریافت می‌کنند.

گره‌ها، ریگ‌ها و استخرهای استخراج

بلاک چین‌ها به شبکه گسترده‌ای از سیستم‌ها برای تایید و ذخیره تراکنش‌ها، جهت پشتیبانی از دفتر کل دیجیتالی توزیع شده ارزهای دیجیتال نیاز دارند. ریگ‌ها از جدیدترین پردازنده‌ها (مانند GPU، FPGA یا ASIC) استفاده می‌کنند و به عنوان یک گره برای شبکه بلاک چین عمل می‌کنند. استفاده از کامپیوتر‌های شخصی معمولی به عنوان تجهیزات ماینینگ توصیه نمی‌شود، زیرا اکثر آن‌ها فاقد قدرت محاسباتی برای رسیدگی به پردازش‌های سطح استخراج هستند. با مجموعه‌ای از گره‌ها یا یک استخر، گروهی از ماینرها می‌توانند تلاش‌های محاسباتی، هش ریت و… را برای برنده شدن پاداش بلاک و تقسیم درآمدها بر اساس مشارکت ترکیب کنند.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

دستیابی به اجماع از طریق پروتکل اثبات کار

بلاک چین‌ها به پروتکلی برای دستیابی به یک اجماع غیرمتمرکز جهت تایید یکپارچگی بلاک‌های جدید نیاز دارند و در استخراج ارز دیجیتال، این مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) نامیده می‌شود. با مشارکت در تلاش محاسباتی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها، ماینرها مقداری از سکه از پیش تعریف شده را برای اثبات کار خود دریافت می‌کنند. این پروتکل یکپارچگی تراکنش‌های بلاک چین را تضمین می‌کند و به ماینرها برای هزینه‌ها و تلاش‌هایشان پاداش می‌دهد و به صورت همزمان، از عوامل تهدیدکننده‌ای که ممکن است شبکه ارز دیجیتال را دستکاری کنند، جلوگیری می‌کند. این کار معمولا به قدرت پردازشی گسترده ای نیاز دارد که باعث ایجاد رقابت بین گره‌های حاضر و مانعی برای ورود گره‌های تازه کار می‌شود.

استخراج ارزهای دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

استخراج رمزارزها، نحوه رقابت ماینرها برای اثبات کار محاسباتی خود در ازای دریافت پاداش بلاک است. پس از یک سری تراکنش‌ها برای یک ارز دیجیتال، یک بلوک حاوی داده‌های تراکنش برای شبکه P2P بلاک چین قابل مشاهده می‌شود. مجموعه گره‌ها از قابلیت‌های پردازشی با کارایی بالا برای حل یک مسئله پیچیده ریاضی و اثبات یکپارچگی بلاک استفاده می‌کنند. پس از تایید موفقیت آمیز اعتبار بلاک، ماینینگ بلاک چین را تقویت می‌کند و پاداش استخراج را دریافت می‌کند.

چگونه می‌توان استخراج ارزهای دیجیتال را شروع کرد؟

افرادی که علاقه‌مند به استخراج ارزهای دیجیتال هستند، می‌توانند یک ریگ ماینینگ داشته باشند و آن را مدیریت کنند یا از یک ریگ شخص ثالث که به عنوان استخراج ابری نیز شناخته می‌شود، هش ریت خریداری کنند. داشتن و راه اندازی ریگ ماینیگ با هزینه اولیه، سخت افزار تخصصی و هزینه‌های عملیاتی مداوم مانند برق همراه است. برای مقایسه باید گفت که استخراج ابری نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه ندارد و به استخراج‌کنندگان انعطاف‌پذیری برای سرمایه‌گذاری در حد توانشان می‌دهد. در این صورت، ماینرهای جدید برای مشارکت به نوعی نرم افزار استخراج ارز دیجیتال نیاز دارند.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

روش‌های مختلف استخراج ارز دیجیتال

روش‌های استخراج ارز دیجیتال به چند دسته تقسیم می‌شوند. واحد پردازش گرافیکی یا GPU، مدار مجتمع خاص برنامه یا ASIC و واحد پردازش مرکزی یا CPU. در ادامه این روش‌های استخراج ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استخراج با استفاده از CPU

کندترین و کم کارآمدترین راه برای استخراج ارز دیجیتال، استخراج با استفاده از CPU است؛ یعنی استفاده از رایانه شخصی شما. اکثر CPU‌ها قدرت پردازشی برای استخراج ارز دیجیتال با هر سرعتی را ندارند و استخراج با این روش آنقدر انرژی می‌گیرد که خطر داغ شدن بیش از حد سیستم شما (به خصوص با لپ تاپ) وجود دارد. به همین سبب امروزه استخراج مبتنی بر CPU چندان از نظر اقتصادی به صرفه نیست و توجه کاربران کمتر به آن جلب می‌شود.

استخراج با استفاده از پردازنده گرافیکی (GPU)

توان محاسباتی در این روش با کنار هم قرار دادن مجموعه‌ای از پردازنده‌های گرافیکی در یک ریگ اختصاصی بدست می‌آید. این ماینر به یک مادربرد و سیستم خنک‌کننده نیاز دارد و پردازنده‌های گرافیکی موجود در ریگ باید همیشه به یک اتصال اینترنتی پایدار متصل باشند. علاوه بر این، هر ماینر باید عضو یک استخر استخراج ارز دیجیتال باشد. پردازنده‌های گرافیکی گران هستند و یک ریگ خوب حدود 3000 دلار قیمت دارد.

استخراج با استفاده از تراشه ASIC

تراشه‌های ASIC با هدف خاصی مانند پردازش صدا یا مدیریت تماس تلفن همراه طراحی شده‌اند. در این مورد، ASIC برای استخراج یک ارز دیجیتال خاص طراحی می‌شود. این روش می‌تواند واحدهای ارزهای دیجیتال بیشتری نسبت به پردازنده‌های گرافیکی تولید کند، اما هزینه بیشتری نیز دارد. همچنین در مورد استفاده از تراشه‌های ASIC در جامعه استخراج ارزهای دیجیتال، بحث‌هایی وجود دارد. این تراشه‌ها مقرون به صرفه هستند و بسیار سریع‌تر از پردازنده‌های گرافیکی عمل می‌کنند، به این معنی که برای استخراج‌کنندگانی که بودجه اولیه کمتری دارند، تهیه این تراشه‌ها سخت است.

مقایسه ASIC با GPU؛ کدام یک بهتر است؟

مانند هر فعالیت اقتصادی دیگر، مبنای استخراج ارز دیجیتال این است که ارزی که استخراج می‌کنید بیشتر از منابعی که برای تولید آن خرج می‌کنید، ارزش داشته باشد. از آنجایی که ماینینگ ارز دیجیتال کاری گران قیمت است، این حاشیه‌ها می‌توانند بسیار کم شوند. ماینرهای ASIC به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و بنابراین از نظر کارایی هزینه و سود بالقوه نسبت به GPU‌ها برتری دارند. به همین دلیل است که ماینرهای ASIC بیشترین قدرت استخراج را در اکثر بلاک‌چین‌ها، از جمله بیت‌کوین، تشکیل می‌دهند.

استخراج ابری

استخراج ابری به عنوان یک جایگزین محبوب برای GPU و ASIC معرفی می‌شود؛ زیرا هزینه کمتری دارد. با استخراج ابری، ماینرها می‌توانند از قدرت شرکت‌های بزرگ و امکانات اختصاصی استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند. می‌توانید میزبان‌های استخراج ابری رایگان و پولی را به‌صورت آنلاین شناسایی کنید و آن را راهی برای استخراج ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید. استخراج ابری اغلب مستلزم پرداخت هزینه برای تجهیزات استخراج است. شرکت‌های خاصی ریگ‌‌ها را برای یک دوره مشخص اجاره می‌دهند. اگر برابر با همان مقدار اجاره بها ارز استخراج کنید درآمدی کسب نخواهید کرد. اما در صورتی که بیشتر استخراج کنید، هم به درآمد می‌رسید و هم نیازی نیست برای خرید یک ریگ هزینه کنید. نسخه‌های رایگان نیز در دسترس هستند که معمولا کند هستند.

برنامه استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال، نرم‌افزارهای تجاری یا متن باز هستند که استخراج ارزهای دیجیتال خاص را تسهیل می‌کنند. برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال، به عنوان پلتفرم‌هایی برای استخرهای ماینینگ عمل می‌کنند، ماینرهای علاقه‌مند را با یا بدون نیاز به ریگ متصل می‌کنند تا قدرت هش و استخراج ارز دیجیتال را ترکیب کنند. نرم افزار ماینینگ برای ماینرهای معمولی با منابع محدود ضروری است تا در مزرعه ماینینگ به طور موثر شرکت کنند.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی بهترین برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال

بهترین برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال

برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال، ابزارهایی برای انجام فرآیند ماینیگ با استفاده از سخت افزار گوشی یا کامپیوتر شخصی و بدون نیاز به ماینر هستند. در ادامه برخی از برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برنامه Awesome Miner

این برنامه که در سال 2014 توسط شرکت سوئدی IntelliBreeze Software AB راه اندازی شد، یک برنامه رایگان مبتنی بر ویندوز یا لینوکس برای مدیریت و نظارت بر استخراج ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لایت کوین است. Awesome Miner همه چیزهایی که یک ماینر آینده نگر برای شروع به کار نیاز دارد را داراست.

برنامه CUDO MINER

برنامه کودو ماینر یکی دیگر از برنامه‌های محبوب است که روش‌های ماینینگ و استخراج ابری سازگار با Windows، macOS، Linux، CudoOS و ASIC را ارائه می‌دهد. Cudo Miner با هدف قراردادن دارندگان دستگاه‌های شخصی تا مزارع ماینینگ سازمانی، دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تعویض خودکار ارز بر اساس سودآوری، تایید اعتبار چند عاملی (MFA) و تنظیمات الگوریتم پیشرفته برای استخراج است. برنامه Cudo Miner در حال حاضر امکان استخراج BTC، ETH، Monero (XMR) و Ravencoin (RVN) را می‌دهد.

برنامه ECOS

این برنامه به عنوان یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi)، قراردادهای ماینینگ ابری را برای BTC بر اساس قیمت پیش‌بینی‌شده BTC، مدت قرارداد و نرخ هش (TH/s) برای ماینرهای علاقه‌مند ارائه می‌کند. این برنامه با قیمت‌گذاری فوری و تقسیم سود برای استخراج‌کنندگانی که می‌خواهند بدون منابع یا تخصص موجود برای مدیریت عملیات در استخراج BTC شرکت کنند، بهترین گزینه است.

برنامه Ethermine

برنامه اترمین برای استخراج دومین ارز دیجیتال بزرگ یعنی اتریوم (Ethermine)، دارای بیش از 125000 کاربر است که بیش از یک چهارم هش ریت شبکه ETH را کنترل می‌کنند. این برنامه با استفاده از ساختار پرداخت Pay-Per-Last-N-Shares (PPLNS)، پرداخت‌های فوری و امنیت بیشتری را برای سرمایه گذاران بلند مدت ارائه می‌دهد. در این برنامه، کاربران می‌توانند یک سرور جغرافیایی استخراج (آسیا، اروپا، آمریکای شمالی) و نرم افزار استخراج برای پردازنده‌های AMD یا NVIDIA و سیستم عامل‌های ویندوز یا لینوکس انتخاب کنند.

برنامه MINERGATE

در حالی که استخراج ارز دیجیتال در گذشته فقط شامل BTC می‌شد، برنامه MinerGate امروزه در زمینه استخراج بسیاری از آلت کوین‌ها فعال است. در مجموع MinerGate ده ارز دیجیتال را برای انتخاب ارائه می‌دهد، از جمله ETH، LTC، XMR، Zcash (ZEC) و Bytecoin (BCN) و … . استخرهای این برنامه از بیش از 300000 کاربر فعال با برنامه‌های رابط کاربری گرافیکی برای دستگاه‌های Windows، macOS، Linux و Android پشتیبانی می‌کنند.

برنامه NICEHASH

برنامه NiceHash یکی دیگر از پلتفرم‌های تمام عیار ارزهای دیجیتال است که گزینه‌هایی را برای استخراج‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزدیجیتال ارائه می‌دهد. برخلاف دیگر پلتفرم‌های استخراج رمزارز که استخرهای استخراج را برای ارزهای خاص ارائه می‌کنند، برنامه NiceHash بدون توجه به نوع ارز، اجماع یا الگوریتم، بر روی بازار قدرت هش کار می‌کند. کاربران علاقه مند می‌توانند با انتخاب استخراج GPU یا استخراج CPU یا پیوند یک ماینر ASIC، استخراج خود را شروع کنند. برنامه NiceHash با بیش از 600000 کاربر روزانه، فروش قدرت هش را برای بسیاری دیگر از استخرهای استخراج ارزدیجیتال تسهیل می‌کند.

روی کمک ما حساب باز کنید!

هش فیکس در زمینه خدمات تعمیرات ماینر همراه شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست